موسسه پژوهشگران دین و تمدن توس

موسسه پژوهشگران دین و تمدن توس

نخستین همایش بین‌المللی «فقه سیاست خارجی» در قم برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «فقه سیاست خارجی» برای نخستین‌بار در محورهای پایه‌های سیاست خارجی و منافع ملی، امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی، عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی، نظریه اسلامی در سیاست خارجی و مبانی فقه مقاومت، فراخوان دریافت مقالات علمی و پژوهشی را اعلام کرده است.

نخستین همایش بین‌المللی «فقه سیاست خارجی» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا صبح امروز در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی "فقه سیاست خارجی" که در موسسه دین و تمدن قم برگزار شد، عنوان کرد: زندگی روز سیاست خارجی ما باید با مبانی فقهی تلفیق و مبنایی بر اساس حلال و حرام در این رابطه شکل بگیرد. و تاکید مقام معظم رهبری است که حکومت دینی باید تایید شارع مقدس را کنار خود داشته باشد. 

عضو دبیرخانه این همایش با بیان اینکه نظام سیاسی مختلف باید مبانی تعاملی فقهی داشته باشند، افزود: این همایش مقدمه‌ای است بر ایجاد یک گفتمان که از لحاظ حکومتی؛ چه تعاملی با بلاد مختلف در این زمینه صورت گیرد.

وی تشریح کرد: پایه‌های سیاست خارجی و منافع ملی، امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی، عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی، نظریه اسلامی در سیاست خارجی و مبانی فقهی مقاومت محورهای اصلی این همایش بین‌المللی است. 

سعیدی آریا مطرح کرد: موضوعات بسیار مبهمی در زمینه فقه سیاست خارجی وجود دارد که باید با همفکری جمعی متخصصان تبیین و بررسی شود که این همایش بین‌المللی برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

عضو دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را تا خردادماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه همایش از طریق درگاه اینترنتی http://Feqhskh.ir ارسال نمایند.

پایان پیام/78023

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی