موسسه پژوهشگران دین و تمدن توس

موسسه پژوهشگران دین و تمدن توس

همایش بین المللی فقه سیاست خارجی زمستان آینده برگزار می شود

شفقناقم- عضو دبیرخانه همایش بین المللی فقه سیاست خارجی از برگزاری این همایش در زمستان آینده خبر داد.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا در نشست خبری همایش بین المللی فقه سیاست خارجی، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که فقه برای تمام ابعاد زندگی برنامه‌ریزی کرده است و ما باید آن‌ها را کشف کنیم.

وی با اشاره به اینکه فقه سیاست خارجی را از فقه بین المللی حساس‌تر می‌دانیم، مطرح کرد: در بحث سیاست خارجی به واسطه اینکه جمهوری اسلامی یک حکومت نوپاست و در شیعه این موضوع محقق نشده بود، نیاز بسیاری به فقه سیاست خارجی احساس می‌شد.

 عضو دبیرخانه همایش بین المللی فقه سیاست خارجی با بیان اینکه مسئله ما در ورود به فقه سیاست خارجی، تاکید رهبری به تبیین استفتائات در این عرصه است، عنوان کرد: این همایش مقدمه‌ای برای ایجاد یک گفتمان میان متخصصین فقه و افرادی که با موضوعات فقهی درگیر هستند، است.

وی با اشاره به اینکه باید مبناهای فقهی اقدامات در عرصه سیاست خارجی تبیین شود، خاطرنشان کرد: این همایش زیر نظر موسسه دین و تمدن که یکی از مراکز حوزوی است دنبال می‌شود و نگاه عمیق دینی و فقهی در آن لحاظ شده است.

وی ادامه داد: محورهای همایش شامل پایه‌های سیاست خارجی و منافع ملی، امنیت بین الملل و سیاست خارجی، عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی، نظریه اسلامی در سیاست خارجی و مبانی فقهی مقاومت است.

وی با بیان اینکه با روشن شدن مبنای فقهی در هر زمینه‌ای، حجت بر ما تمام خواهد شد، تصریح کرد: اگر مبانی فقهی مشخص نشود دچار تشدد آرا خواهیم شد و تصمیمات متناقض و متعدد اتخاذ خواهد شد.

 آقای سعیدی آریا گفت: علاقه‌مندان برای ارسال مقالات خود به این همایش می‌توانند به نشانی feqhskh.ir مراجعه فرمایند.

وی در پایان ابراز کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، وزارت امور خارجه، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مطالعات سیاسی دین و بین الملل در این همایش همکاری دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی